איך מנהל הכספים בעסק יגרום לכם למכור יותר?

מנהל כספים במיקור חוץ (או מנהל כספים פנימי) הוא הסייסמוגרף של העסק, הוא זה שעוקב מקרוב אחרי הנעשה בעסק מכל היבטיו, שומר על היציבות הפיננסית של העסק, מבצע פיקוח ובקרה באופן רציף, ומקבל החלטות שמטרתן לשמור על רווחיות העסק ועל רמות המימון המתאימות לצרכיו.
כשמדובר במנהל כספים אקטיבי, בעל ראיה מרחבית, הוא ינהל כמה מהלכים חשובים שיובילו את העסק הן להגדלת המכירות והן לאפיקים חדשים מבחינת הפיתוח העסקי.
כשמתייחסים למנהל כספים במיקור חוץ שזווית הראיה שלו במידה רבה אינה שבויה בתפיסות הקיימות בחברה, ההזדמנות להגדלת הפעילות אף גבוהה יותר.

התנהלות אקטיבית של מנהל כספים חיצוני תיצור לחברה רף לשיפור והתקדמות:

  • מנהל הכספים החיצוני ינצל את עמדתו הבלתי תלויה כדי לדחוף להצבת יעדי מכירות אתגריים אך הגיוניים לכל אחד מתחומי הפעילות בחברה ולצוותי המכירות.
  • מנהל הכספים יבצע מעקב שוטף אחר תוצאות המכירה ברבדים השונים, תוך ניתוח הנתונים על פי תחומים, מוצרים, לקוחות, אנשי המכירות וכו' וירים דגלים לגבי הזדמנויות או ירידה בתוצאות.
  • מנהל הכספים במיקור חוץ הינו גורם פנוי ונקי אשר יכול להציף מבעוד מועד בעיות הקשורות לירידה בביצועים ולדחוף לדיון מהיר בבעיות ולקבלת החלטות ממוקדות של המעורבים.
  • על ידי זיהוי מלאים איטיים למשל, מנהל הכספים יכול לדחוף למהלכים שיאפשרו מכירה של אותם פריטים במהירות רבה יותר ויאפשר הן צמצום מהיר יותר של המלאי והן הגדלת ההכנסות.
  • נקודת המבט החיצונית אך הרחבה וראיית המערכת כולה, מאפשרים למנהל הכספים החיצוני לזהות מגמות וכשלים. לדוגמה – זיהוי תת עומס על מערך התפעול או על צוותי המכירות, יוכל להניע יוזמות להגדלת הפעילות או להתייעלות.

השפעה על הגדלת המכירות באמצעות תמחיר:

  • התמחיר הוא כלי אסטרטגי ראשון במעלה. מחיר המכירה של המוצר מושפע מאוד מאופן ההעמסה של ההוצאות העקיפות. אסטרטגית תמחיר נכונה של מנהל הכספים תאפשר לחברה ליצור יתרונות מחיר למוצרים מסוימים מול המתחרים ולתרגם זאת לתוספת מכירות או הגדלת רווח.
  • העובדה שמנהל הכספים החיצוני פעיל במסגרת מיקור חוץ מקנה לו אפשרות לנטרל תפיסות מקובלות לגבי מוצרים אהודים יותר או פחות ולהתבונן באופן נקי על הרווחיות והתרומה של כל מוצר.
  • גם כאן עולה נושא המלאי והיכולת של מנהל הכספים לזהותו בזמן. מנהל הכספים האקטיבי יכול לשמש טריגר לייזום מבצעים, הוזלות מחיר, או יצירת חיבורים בין מוצרים איטיים למהירים.

השפעה על הפיתוח העסקי:

  • מנהל הכספים הוא יד ימינו של המנכ"ל, מכלול המידע הקיים ברשותו וניתוח נכון של כלל הנתונים, הם הכלים החשובים ביותר לחשיבה מעמיקה וסיעור מוחות.
  • מנהל כספים במיקור חוץ הינו גורם אשר רואה גופים נוספים ואינו שבוי בתפיסות, לכן הינו גורם מאוד פורה לדיון ברמה האסטרטגית וניתוח כיוונים עסקיים חדשים.
  • דוחות ייחודיים של מערך הכספים, המנתחים את רבדי הפעילות השונים, דוחפים למיצוי הפוטנציאל העסקי וכן להכוונה אפשרית לכיוונים עסקיים חדשים.
  • ניתוח ממצאים שיטתי של מהל הכספים מוביל לא אחת למהלכים חדשים כמו הרחבת הייצור, שינוי בשיטות ההפצה, חדשנות, מכירות בשווקים חדשים וגיוס ומינוי מנהלי צוותים לתחומים חדשים.
מאמרים נוספים
שיתוף באמצעות:
דילוג לתוכן