מדוע צריך מנהל כספים לעסק

אין חברה גדולה שאין לה מנהל כספים או סמנכ"ל כספים. וזה לא סתם MUST.
כל מנכ"ל חייב לצידו גורם שישמש כשומר סף וכיד ימינו הדואג למצב הפיננסי של החברה.

בעוד שהמנכ"ל אמור לשייט בגבהים, לפתח פעילות עסקית, להניע את החברה קדימה ולחשוב גם אל מעבר לאופק, מנהל הכספים הינו הגורם שאמור לדעת לעוף לגבהים הללו (מבחינת ההבנה העסקית) אבל עדיין להישאר על הקרקע הפיננסית ולוודא שיש לחברה את המשאבים הכספיים הנחוצים לה לפעילות השוטפת והעתידית.

כשמגיעים לחברות בינוניות או קטנות, מגלים ברוב המקרים שאין פונקציה של מנהל כספים, למרות שאותם צרכים קיימים בדיוק כמו אצל החברות הגדולות.

מנהל הכספים הינו מרכז הבקרה של העסק. הגורם הבוחן באופן קבוע את מצב הרווחיות, בודק, מונע או עוצר פעילות הפסדית (פרויקטים הפסדיים, לקוחות הפסדיים), מזהה מראש ומטפל בבעיות מימון ואשראי, מבצע בקרה על הוצאות, מנהל סיכונים, ומוודא שהתכנית העסקית שהעסק התווה אכן מתקיימת.

גם בחברות קטנות ובינוניות מתקיימים אותם הצרכים באופן קבוע:

נדרשת בקרת הוצאות שוטפת.
נדרשת מדידת רווחיות (לכל אחד מתחומי הפעילות, מרכזי רווח, פרויקטים, לקוחות ועוד).
נדרש ניהול אשראי, בנקים ומימון לזמן קצר או ארוך באופן קבוע.
נדרשת בקרה שיטתית על התקציב (או התכנית העסקית של החברה).
נדרש סיוע למנכ"ל בקבלת החלטות כלכליות או בעלות משמעות כספית (הצטיידות, תמחור, מודלים לתגמול, השקעות בעסק, כניסה לתחומים חדשים ועוד).

מנכ"ל של חברה גדולה עוטף עצמו בבעלי מקצוע מעולים מתחומים שונים ובראש ובראשונה דואג למנות מנהל כספים מעולה. מנכ"ל של חברה בינונית/קטנה, זקוק לא פחות לאותם שירותים אך לרוב אינו עושה זאת משיקולי תקציב או חוסר הבנה.

עשרות אלפי עסקים בישראל נאלצים להיסגר מדי שנה, כאשר עבור חלק משמעותי מהעסקים סיבת הסגירה היא פיננסית. חוסר בקרה על הוצאות, השקעות לא נכונות, בעיות ניהול אשראי או גבייה לקויה הם מהגורמים הפיננסיים העיקריים לסגירת העסק.

חלק גדול מהבעיות הללו יכלו להימנע או להיפתר אם מנהל כספים איכותי היה בתמונה באופן קבוע.

הפתרון – מנהל כספים במיקור חוץ:

ניהול כספים על-ידי מנהל כספים מוסמך מסייע משמעותית בשיפור ביצועי העסק.

הפתרון למנכ"לים בחברות קטנות ובינוניות הינו שירות ניהול כספים מותאם במיקור חוץ. מענה לכל הצרכים המקצועיים בצד הפיננסי, בהיקף המותאם לגודל העסק ולפעילותו.

מיקור חוץ של ניהול כספים מאפשר 'תפירה' של חבילת השירות בהתאם לצרכי העסק הספציפיים (למשל דגש עיקרי על טיפול בנושאי מימון ואשראי או דווקא יותר טיפול בתקצוב ושיפור רווחיות).

שירות מתאים במיקור חוץ, יוכל להתאים את עצמו למציאות המשתנה של העסק או להתרחב עם התפתחות החברה ובהתאם לצרכים.
כל זה בעלות המתאימה גם לחברה בינונית וקטנה.

היתרון: גורם מקצועי צמוד, יד ימינו של המנכ"ל המסייע למנכ"ל בכל האספקטים הפיננסיים ומפנה אותו לעיסוק בפיתוח העסקי ובניהול.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישת היכרות ללא עלות, לחצו כאן וצרו איתנו קשר

מאמרים נוספים
שיתוף באמצעות:
דילוג לתוכן