ניהול כלכלי נכון

נתונים סטטיסטיים מראים כי פחות משליש מהעסקים החדשים שורדים למעלה מחמש שנות פעילות.

בין סיבות המרכזיות לסגירת עסק – היעדר הבנה מקצועית מספקת בניהול כלכלי נכון.

מובן שהצלחתו של עסק אינה תלויה אך ורק בידע של בעל העסק בהיבטים הכלכליים, אולם ניהול כלכלי נכון הינו שילוב של מספר עקרונות פיננסיים בסיסיים, היעזרות באנשי מקצוע לפני החלטות משמעותיות ויישום.

להלן מספר עקרונות בסיסיים לניהול כלכלי נכון לעסק שלכם:

בניית תשתית נתונים לניהול כלכלי:

ראשית כל, על העסק לדאוג לתשתית מידע לניהול הפיננסי העסקי. שילוב של תוכנות מחשב בסיסית (תוכנות הנה"ח או תוכנות ניהול שמתממשקות להנה"ח) והזנת קפדנית של נתונים (קניות, הוצאות, מכירות וכו'). אלה יאפשרו מעקב שוטף אחר נתונים וישמשו כבסיס לדוחות ולקבלת החלטות.

ניהול תזרים מזומנים:

תזרים מזומנים הינו מרכיב מרכזי בלוח השעונים שלכם. התזרים נותן את האינדיקציות לגבי 'הדלק' שאמור לעמוד לרשותכם בכל שלב, כדי שלא להיתקע. ניהול תזרים המזומנים הינו קריטי בכל עסק ותדירות העדכון והניהול תלויים ברמת המזומנים של החברה.

ניהול תקציב:

התקציב הינו כלי התכנון והבקרה המרכזי של ההנהלה. בנייה נכונה של תקציב עשויה להשפיע על התפתחות העסק ולדחוף את תכניות העבודה והמהלכים העסקיים. בקרה תקציבית שוטפת מציפה באופן קבוע את הבעיות לעומת התכנון ומאפשרת להתמודד בזמן עם תקלות ושינויים.

ניהול התמחיר:

קביעת מחירים ותמחור נכון הינם כלי אסטרטגי שמשפיע על הביקוש למוצרי/שירותי החברה ומשפיע באופן ישיר על השורה התחתונה. טעויות תמחיר מובילות להפסדים כספיים. בניה נכונה של התמחיר מביאה ליתרונות תחרותיים ולפיתוח העסק תוך שמירה על רמת הרווחיות.

מומלץ לערב איש מקצוע לצורך בניית התמחיר ועדכונו מעת לעת.

ניהול מקורות האשראי:

כל מנהל חייב להבין מהם צרכי האשראי של העסק ומה האשראי שלו מממן. על פי אלה ניתן לגבש מדיניות מסודרת של מקורות אשראי ולשלב בין בנקים לבין גורמים חוץ בנקאיים באופן חכם המתאים לצרכי העסק.
בניה נכונה של מבנה האשראי ומקורותיו מבטיחה לחברה את החמצן הדרוש לפעילותה ולטובת הפיתוח העסקי.

הסתייעו במומחים:

תמיד יש מקום לשיפור והתייעלות. מנהלים ויזמים אינם בהכרח אנשי כספים. וגם אם כן, קשה לשמש בשני הכובעים. שימוש במנהל כספים מנוסה, שיטפל בניהול הכלכלי, הן בנושאים המצוינים לעיל והן בנושאים רבים אחרים, יסייע מאוד לקדם את החברה ולמנוע תקלות פיננסיות.

מאמרים נוספים
שיתוף באמצעות:
דילוג לתוכן